Pinger
Miniblogiem, który dobrze prosperuje na polskim rynku internetowym jest pinger.pl. Portal został założony kilka lat temu, dokładnie w 2007 roku, przez grupę O2. Skierowany jest przede wszystkim do młodych odbiorców. Internauci w nastoletnim wieku mogą za pośrednictwem Pingera porozmawiać o swoich problemach, sporcie, modzie i życiu gwiazd. Tegoroczne dane potwierdzają zainteresowanie serwisem. Aktualnie zarejestrowanych jest niemal 1,5 mln userów, co stawia Pingera wśród najpopularniejszych polskich miniblogów.
Pinger służy przede wszystkim do przekazywania informacji o bieżącej działalności użytkownika. Pisać można o wszystkim – minionym dniu, planach na przyszłość, refleksjach na dany temat. Wpisy mogą prowadzić do dyskusji między użytkownikami, którzy wzajemnie komentują dodane wiadomości. Notatki często ubogacane są zdjęciami, teledyskami czy filmikami, dodawanymi z m.in. Wrzuta.pl, YouTube, Dailymotion, Vimeo. Z Pingera można korzystać za pośrednictwem e-mail, komunikatora internetowego lub telefonu komórkowego.
Pinger podobnie jak Flaker nie stosuje ograniczenia do 140-160 znaków. Co pozwala na tworzenie ciekawszych treści, a opcja kontowania zachęca do ciągłej aktywności. Wymiana poglądów odbywa się szybko. Pinger to również serwis, gdzie istnieją opcje promocji konsumenckiej. To właśnie na tym mikrobiologu zastosowano tę możliwości po raz pierwszy. Na singer.pl każdy ma możliwości edycji swojego bloga, ulepszając go i zmieniając wygląd. Niepożądanych blogowiczów można w prosty sposób blokować.
Zadaniem Pingera jest gromadzenie społeczności nastolatków, którzy za pomocą serwisu komunikować się będą z rówieśnikami. Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych, niemniej bezpośredni odbiorca związany jest z charakterem portalu. Pinger to bowiem informacyjno-rozrywkowy serwis, prowadzony przez grupę O2, połączony z innymi produktami tej marki, jak np. Pudelek. Potwierdza to cukierkowa szata graficzna i proste w obsłudze narzędzia. Blogi są podzielone na kategorie tematyczne, by ułatwić każdemu nowemu, jak stałemu użytkownikowi, poruszanie się po serwisie.